Thursday, March 17, 2011

vastik, vastik

See kivikõva valge asi pole enam mingi leebe loodusnähtus, õrn sade & Jumala kiitusex yle maailma visatud kaunis siidloor, vaid määramatu & tohutu jõuga salakaval yrgaine. Seda on 1/3 aastast täis kogu maailm, see peatab kogu elu ning pöörab normaalse fyysika pea peale. Kõik elus tardub, nagu olex proua Medusa Gorgo ringi jalutanud.
Vrdl Kurt Vonneguti "Kassikangas"...
Eile juhtusin seda korrax unustama ning, niigi värisevate kätega, rihtisin koduses lumevallis, millist ma peaxin ju nii hästi tundma, ära auto esipamperi, nurgast tykk väljas. See ju paberõhuke euroopa auto, millega iga päev ei sõida, a ma harjunud oma dodge-tanki materjalikäsitlusega, ma peaaegu et elasingi selles mingi aeg... Raisk. Tahcin abikaasale näidata, q kiiresti & täpselt ma suudan tagurdada. Suudan kyll, aga, pekk, q maa on jääs, PEAB asju tegema nii, nagu vaja & nagu aastaid harjutatud, mitte nii, nagu võix teistele meele järele olla. Mul on, qrat, omad sõidumaneerid, millest enamus põhineb ettevaatusele & ylejäänud osa kiirele arvutusele, qid emocioonid, raisk. Ma ei luba enam mitte qnagi oma egol jalutama minna.
Hoolimata oma hõrnast hingest, yletamatust argusest & ylikergelt vallanduvast paanikahäirest pidin eile jälle kõva meest mängima. Meie konstaabel astus yhe asja pärast läbi, ning meil tekkis tunnine vestelung maailma asjade yle.
Mull meeldib enamus tema seisukohti, qid asju on, milles ma qnagi järgi ei anna ega mida ma ei hakka tolereerima. See on vägivalla talumine ning qritarvituste andestamine, vägivaldse inimese õigustamine & ohvri syydistamine ning nõudmine "ole vait, ela yle, teine on ka inimene, bla-bla...".
Andke andex, aga on teatud asjad, mida yxki normaalne inimene ei pea välja kannatama. Ma olen piisavalt kirjeldanud, qidas meie naabruses elavad mõned isiqd nii omavahel suhtlevad, qidas meiega suhtlemise asemel eranditult räuskavad ning q väärakad on nõudmised, mida meile esitataxe. Ei ole normaalne, et ööpäevade kaupa kestev ylitugev tymakas, pidev räuskamine ning kätega yxteise kallal käimine, eriti naiste & laste suhtes, on normaalne, sest "kõik" maainimesed on sellised. Vaat EI OLE. Ning see, et sinu, väikest kasvu naise asjade & pereliikmete kallal käimine & terroriseerimine ning ymbruskonnas laimu & põnevate valejuttude levitamine on normaalne, aga Meestele vastu hakkamine EI OLE? Missasja?
Mõned policeiametniqdki on mulle soovitanud, et minge tuppa, kannatage välja, & q lõhqjad uxe lahti murravad, helistage policeisse, aga ärge vastu hakake - vabandage, see on enam q imelik. See on väga ocene qrjategijate õigustamine & neile vabade käte andmine. Ning kes selle kinni maxab??? Vabandage, aga minu kogemused näitavad, et keegi ei maxagi, nii et igal juhul tuleb ennast reaalses olukorras kaicta & mitte voodi alla pugeda & oodata, qni märacejad tydinevad & ära lähevad, siis praht koristada & minna uusi asju ostma-tellima, möödaminnes maxta trahv nt ilma esiklaasita e tehniliselt mittekorras autoga sõitmise eest.
Ma ei liialda, need olukorrad on kõik reaalselt olnud & mitte ainult 1 kord. Ka mitte 2. Kas ma olen paranoiline?
21. sajandil, q igayhe elu ning isiklik omand on pyha & puutumatu? Muide, proqrör (Toomas Liiva, olgu ta õnnistatud) ytles veidi teiscugust asja. Q meie konstaablil võib-olla segab asjadest neutraalse pildi saamist asjaolu, et enamus pätistajaid on tema koolivennad v sugulased-tuttavad, siis proqröril sellist filtrit pole, & mina ei ole ka qskil näinud, et lastega pere kallal tohib vastuhakkamist & õigussysteemi kartmata toimetada mida iganes, sest policeiniqd on nende sõbrad & sugulased.
See oli väga konkreetne inf, qna ylbiqd ise on korduvalt räusanud, et policei ei tee neile midagi, sest on nende sõbrad-sugulased, ning meie konstaabel kirjeldas samuti, qidas ta on mitmete inimestega tutvus- v sugulussuhtes, ning et joomine & kaklemine ning nõrgemate kallal vägivallacemine on väga tavaline nähtus ning elu lahutamatu osa...
Sorri, aga see on 18. saj ning Freudi stiilis qnstlik eeliste loomine, sedapuhq mitte ainult soopõhine, vaid lisax ka tutvuspõhine. MIna, väikest kasvu kole naine mitme lapsega, kes oma sõjaväelastest, arstidest ning juristidest sugulastega ei liputa, oma kymnete osqste, võimete & huvialadega ning positiivse suhtlemise ideedega võin & pean toas kinni istuma & pideva alkoholiga yleujutatud möllu & kaklemiste keskel vait olema, qid inimesed, keda miski ei huvita, kes midagi ei oska ega taha, kelle jaox kõik on nõme, värdjas, tra, pane see põlema & ma tapan su maha, et see on siis nagu norm kylaelu vää?
Aga qhu jääb qltuurne selcielu? Alternatiivsed majandusmudelid, maaelu arendamine erinevate kogukondlike tegevuste kombineerimise kaudu, väixe ettevõtte tegemine, yrituse (qs on ka midagi muud q ainult tymakas & murul kakerdamine)? Qhu jääb lastele väääääga erinevate ellujäämisosqste, põnevate mängude & käiqde korraldamine & õpetamine? Sõbraliq suhtlemise & koostöö põhimõtted? Rääkimata lugupidamisest & huvist vanade asjade, esivanemate ehitatud rajatiste vastu? Iluaiandus, vanatehnika, mistahes laadi muusikategemine? Mis on saanud eestlase kirjaosqsest & slõuganist "saagem eurooplastex"? Juttudest, et meil on nii palju võimalusi & vaja on ainult tahta ning käsi välja sirutada? Et probleeme saab lahendada & alla ei tohi anda?
Tundub, et need on ainult paljad ideed qskil kaugel, raadios & ajalehes, sest isegi omavalicuse esindajad laiutavad käsi, et nad ei saa inimeste joomisest, hoolimatusest & rumalusest tekkivate probleemide vastu midagi ette võtta, sest neil pole õigusi & inimesed ise ei taha oma elu muuta. Veelgi enam - õigust kiputaxe jätma fyysiliselt tugevamatele ning agressiivsematele inimestele, sest nii on mugavam, & jälle - kõik on sellised, sa pead ka olema. q ei ole, siis oled kõiges syydi & seadus sind ei kaice, sest see kehtib ainult tugevamatele...
Õnnex on mul, nagu öeldud, 100 tegemist & hobi ning yxindus & tegevusetus mind ei piina. Pidevalt on mingeid huvitavaid asju pooleli, vanad tegemised vajavad elustamist ning uued alustamist. Ma ei saa muganduda kõigile meelejärele olevax rumalavõitu tibinax. Mul on siin ainult 2 valiqt - kas olla kyla jalalapp, alati valmis raha andma, söötma-jootma-sõidutama-tasuta tööd tegema & riistu laenama, mida muidugi tagasi ei saa, või siis mitte qigi populaarne eluk-kass, kes kõnnib omapead, elab oma elu, & endale tehtud qrja andex ei anna.
Olen oma valiq teinud.
Muide, 1 asi, millest veel aru ei saada - vaikimine EI OLE nõusolek. Mu abikaasa, kes ei julge iial kellelegi "ei" öelda ega kõvemat sõna lausuda, on exliqlt saanud "hea inimese" maine. Tegeliqlt on tal väga hästi meeles, qidas, alustusex teatud naabrite ylbicemine stiilis "minu maja, sina kao minema" & erinevad kaced teda OMAENDA MAJAST minema peletada, tedagi sõimati & ähvardati pidevalt, pluss 28.09.2008 ning qidas varem arusaamatu jultumusega riistu & raha yritati nõuda. Talle ei meeldi samuti purjus ärplevate, ropendavate & tyli norivate inimestega aega veeta, seda enam, et need "sõbrad" ei tea ega oska eriti millestki rääkida. Ka sellest ei taheta aru saada, et me, st abikaas & mina, oleme näiliselt nii erinevad, qid tegeliqlt on meil teatud yhised huvid & põhimõtted, me moodustame systeemi. Q mees ei julge probleemidega tegelda, siis teen seda mina, sest keegi PEAB seda tegema. Ning tegeliqlt elame me koos, sest qmbki ei talu paarisuhetes laialt levinud topeltmoraale, lähisuhtevägivalda ning vastutustundetust & teise alandamist & ärakasutamist. Aga igal juhul ei tähenda vaikimine tolereerimist & takkakiitmist, vaid tõrjumist, soovi omaette olla, õigust viisakat & lugupidavat kohtlemist oodata. On selge?
Väärtuskonfliktid jäävad, sest inimesed räägivad väga erinevaid keeli. Aga mitte keegi ei saa öelda, et tugevama keel on õigem.

5 comments:

  1. Tunnen kaasa. Rasked naabrid on raske juhtum. Ega täiskasvanud inimest ikka ümber ei kasvata. Ja mida rohkem sa üritad vastu hakata, seda lõbusam neil on. Nii et jääb üle ainult lotoga miljon võita, krundile kõrge aed ümber ehitada ja aeda suur koer muretseda.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tere, ma olen Theresa Williams. Pärast aastatega Andersoniga suheldes läks ta koos minuga lahti, tegin kõik endast oleneva, et teda tagasi tuua, kuid kõik oli asjata, tahtsin ta tagasi nii palju, et ma armastan teda, Ma palusin teda kõike, lubasin, kuid ta keeldus. Ma selgitasin oma probleemi oma sõbrannale ja ta soovitas pigem ühendust kirjutamise ratastega, mis aitaks mul anda õigekirja, et ta tagasi saaks, kuid olen tüüp, mida kunagi ei usutud õigekirja, mul ei olnud muud valikut kui seda proovida, ma postitas kirja ratas ja ta ütles mulle, et ei ole mingit probleemi, et kõik oleks enne kolme päeva, enne kui kolm päeva tagasi mulle kolm päeva tagasi tagasi läinud, viskas ta õigekirja ja üllatavalt teisel päeval umbes kell 16.00. Minu endine kutsus mind, ma olin nii üllatunud, vastasin kõnele ja kõik, mida ta ütles, oli see nii kahju, et see juhtus, et ta tahab, et ma naaseksin teda, et ta armastab mind nii palju. Ma olin nii õnnelik ja käisin temaga, see oli see, kuidas me hakkasime uuesti koos elama koos. Sellest ajast alates olen lubanud, et keegi, kellele ma tean, et on suhteprobleeme, oleksin mulle selle inimese abistamiseks, viidates talle ainukeseks tõeliseks ja võimsaks õigekirja ratiks, kes aitas mind oma probleemiga. email: {drogunduspellcaster@gmail.com} võite talle e-kirja saata, kui vajate abi tema suhetes või muudes kohtuasjades.

      1) Armastusloomingud
      2) kadunud armastuse loitsud
      3) Abielulahutuse ilm
      4) Abielu Tähemärgid
      5) siduv loits.
      6) Breakup Tähemärgid
      7) mineviku armastaja välja laskma
      8.) Tahad edutada oma kontoris / loteriide õigekirja
      9) tahab oma väljavalitu rahuldada
      Kui teil on probleemi püsiva lahenduse leidmiseks, pöörduge selle mehe poole
      {drogunduspellcaster@gmail.com} kaudu

      Delete
  2. Kui ma linnast maale elama tulin, proovisin olla siin väga sõbralik, lahke ja abivalmis. Õnneks pole mul mingeid konflikte, kuid aktiivse suhtluse olen siiski tänaseks asendanud sõbraliku viisakusega. Mingil hetkel märkasin enda ärakasutamist. Tundsin ka pisut altkulmu põrnitsemist, et "liialt aktiivselt" oma kodu korrastasin - "mingi rikkur kolis siia". Jne.

    Tulijal on raske sobituda olemasolevaga ning olijatel uuega. Kahju, et Sinu elus on see hõõrumine võtnud drastilise vormi.

    ReplyDelete
  3. Ma pole iialgi kiljunud, karjunud, ärritunult ringi jooxnud jne. Inimesed lihcalt eeldavad, et igasugusigacemised PEAB naissoost isik vaikides ära kannatama, ning vägivallateost kuhuiganes teatamine on palju suurem qritegu. Samuti peetaxe talumatux seda, et naine mehe asemel mingeid asju ajab, et ta yldse suu lahti teha julgeb. Ma näen ju, qidas need inimesed käituvad, ning on ammu selge, et nad soovivad, et kõik olexid nende moodi.
    Ma ei saa taolises olukorras qidagi vakka olla, sest q sa yhe korra andex annad, siis järgmine kord on palju räigem. Mis te arvate, kas meil olex mõni aken ees v katus pea kohal, q me kõigile järele annaxime & piirduxime patjanutmisega?

    ReplyDelete
  4. Veel 1 asi koera & aiaga: meie maja ymbritsev maa mõõdeti tagastamise ajal nii, et teatud suunast on piir elumaja kummastki otsaseinast 2 (!!!) meetri kaugusel, st elumaja asetseb kitsal maaribal, ka osa vanast viljapuuaiast on mõõdetud naabrite (kes meie elumajas sees kanu pidasid, ehitusmaterjalid välja rookisid jms) tulevikuplaane arvestades. See tähendab, et praegu saame maja juurde ainult yle naabri põllu, ning ka meie maja vanad viljapuud on hoopis võõra maatyki peal. Elumaja seina äärde võrkaeda teha on sellise ebanormaalse olukorra põlistamine ning niisuguse rumalusega ei tohi mingil juhul kaasa minna. Seda enam, et teistel majadel on ikka normaalne õuemaa, mitte et viskad maja seina äärde pikali ning su käed on juba naabri põllumal. & meie maja ei ehitatud vene ajal, vaid tal on väh 150 aastat olnud teatud õue- & teenindusmaa!
    Mul pole võimalik muude palju hädavajalikumate asjade arvelt ysna mitut tuhandet huugama panna,seda enam, et võrkaed tuleb mul endal yles panna, jutumehi ma enam ei looda ega hakka kerjama selliseid töid tegema. Ning kui hiljem see maariba õnnestub ära osta (see võtab veel väh paar aastat, et vallavalitsus teatud toimingud suudab ära teha), siis pean ju ise ette võtma aia lappimise ning uude kohta tõstmise. Laste & majapidamise kõrvalt ma seda kallist ning aegavõtvat tööd 2x teha ei kavatse.
    Mul on vaja toita, koolitada & riietada pere ning korraldada majapidamine, kuidagi vaja valmis teha maja pesuruum ning sõitma saada oma auto. See võtab aega ning raha. See talv, qs ma olin töö- & liiqmisvõimetu, näitas, et abikaasa varasem ilus jutt ei maxa midagi & suurte tööde ning probleemide eest jooxeb ta kiiresti & kaugele või siis hakkab karjuma & x-asjades mind syydistama. Unustades, kes on talle ostnud terve pargi riistu, millega teiste meeste ees tubli & osav olla, kes nii viisakalt hoidub talle ylearuseid & tyytuid kohustusi panemast, kes peab ylal tema töölkäimise autot. Aga hea naine ei võta iial yhtegi tyytut jututeemat ega pisimatki probleemi yles, ning teeb & maxab ise, sest asjad peavad tehtud saama & võlgu koguda pole soovitav, ning selliste asjadega kallist meest tyydata on tabu.
    Õnnex ei kannata ma õpitud abituse all ning tööriistad seisavad mul kindlalt käes. Q kaunid lubadused oma väärtuse on kaotanud, siis teen ma lihcalt omaenda ressursside arvelt need asjad ikkagi ära. Nii et on, mida planeerida & teha, elu on läinud paremax, elu on läinud lõbusamax.

    ReplyDelete