Wednesday, March 9, 2011

kallid vanad asjad


Pildil, 9.3.2011 10.30 meie vanas köögis, on 11,5 k vana poisslaps JMK, ning u 30 a vana Weltmeistri akordion. Mõlemal, nii poisil q akordionil, on väärikas koht minu peres & majapidamises.
Mul on olnud 2 akordioni. 1 ostis ema mulle, q käisin 4. klassis. Punane "orion", 120 bassi, kalk & kriiskav kõla, täna on see pill oma mängud ilmselt mänginud. Vilec nõukogude masstoodang, materjalid vananevad ajas ning pill pole enam hääleski.
Uuem pill tuli meile mu abikaasa ema õe perest. Tädi Eda abikaasa lahqs meie seast aastate eest, ning tema mitmekesisest & teguderohkestt elust jäi mh maha 2 akordioni. 1 oli imeilus, uhke qldse dekooriga tohutusuur koncertakordion, teine aga väixem, irw, must Weltmeister, mis olla Gruusiast toodud... seda ma mäletan kyll, et head välismaa pillid olid ka deficiit, a vene pillid olid kehvad... Tädi pidas ilmselt plaani pill maha myya, qid enne ocustati minu käest uurida, et mis korras pillid on & palju need võix maxta. Aga ma juhusliqlt oskan tohutul hulgal rahvalaule qlmise järgi mängida, lauljate häälte järgi transponeerida ka, ning suurest yllatusest & rõõmust, et suguvõsas keegi ikkagi mängib, myydigi pill mulle.
See on u 30 a vana Weltmeister, 120b, pildil on näha registrite valik, tagakyljel on toote seerianr kujul "14/3077 made in GDR" Kõla on hea, klaviatuur klõbiseb veidi, ehk on pilli lihcalt vähe mängitud... aga ka mina mängin vähe. Kahju, sest tegu on väga heas korras ning ilusa kõlaga pilliga.
Kallid sugulased! Ma olen teile võlgu mitu mängu & hulga rahha! Kahju, et mu abikaas & ta ema on äärmiselt vaixed inimesed & ilmselt hindavad makimuusikat rohkem q pillimehi... no & endal on ka praegu 1000 muud tegemist & pesapunumise kiired ajad, mu sõprade seas pole ka tulihingelisi muusiqid, kelle ees polex piinlik oma pille lahti pakkida, ning ma ise näen välja kõike muud q peo syda, laulumeister & selckonna hing...
Täna leidsin vaba hetke pille parandada & puhastada. Kitarrikeeli vahetasin, akordionil oli vaja veidi klahve paremini käima panna & tolmu võtta. Ma vajan oma pille, nagu vajan ka oma kodu & hoovi, peret, taevast & Maad.
Teistest asjadest teine kord.

3 comments:

  1. Too pill massab kuskil 250 euri. Tea mis nende laste hind nüid kevadel on?
    :) :) :)

    ReplyDelete
  2. Sugulased myysid 2000 eeguga e u 120 euriga.
    Lapsed on tellija materjalist.

    ReplyDelete
  3. Kutsu siis meid külla ja mängi meile, ma küll kuulaksin hea meelega : )
    Või siis teeme yx väike pidu ja sina mängib see pill.
    Ma polegi kunagi elus head akordioni kuulanud. Emal ja tädil oli kahe peale üks läikiv sinine lõõtsmoonik, mida nad ilusamatel suveõhtutel maja ees mängisid. Valgeid roose ja muid selliseid laule. Ja koolis oli meil vastik puujalaga 2ookilone mussaõps, kelle juures sai akordionitunnis käia. Mina ei käinud, see tundus nii jube. Nii õps kui akordion.

    ReplyDelete