Sunday, March 13, 2011

kaaren imedemaal



See oli lihcalt suurepärane. (Orhideenäitus TY Bot. aias, mis just lõppes.) Varastasin endale tunnikese, et imetleda põnevat taimmaterjali. Oli, mida vaadata & ma pildistasin iga viimast kui näituseobjekti umbes 100-st jumaliqst käpalisest suure hoole & täpsusega.
Käesoleva posti jaox valisin 1) loodusliq liigi, pisikese harulduse, lumikellukese-taolise epifyydi & 2) kuukinga e Phalaenopsise suurekasvulise kaubandusliq hybriidi. Samas, q näitusel olid esindet praktiliselt kõik värvid & suurusnumbrid.
Mulle meeldivad väga lilled, mis harvade õicemise hetkede vahepeal näevad välja, ytleme, et ebataimeliqd. - Meie inimese jaox, kes on harjunud härjasilma, petuunia, orasheina & roosiga.
Umbes 3 aastat tagasi avastasin, et meiegi kaubandusvõrgus on juba mõnda aega saada orhideesid. Minus ärkas kohutav jahi- & omandamiskirg, uurisin kohe & põhjaliqlt välja, et kes on need ylipõnevad & erilised rohelised tegelased, kellega olen aastaid kõrvuti existeerinud, neist samas midagi teadmata. orhideedest teadsin varem aint niipalju, et meie maavaldustes kasvab 2 v 3 liiki käpalisi... aga milline kirju ning lõpmata lai on kogu maailma käplaste kogukond!
Orhideede liike & sorte on maailmas kymneid tuhandeid, neist meie kliima kodustes tingimustes kasvatada võib, ytleme et tuhandet... vist. Need, kelle ma olen oma väikesex rohelisex sõbrax toonud, on päris edukalt yle elanud 2 talve ning mitme liiga päikeselise suve ebamugavused. Mul on neid kyll surnud paarkymmend tykki, enamasti allahinnatud taimel poest kaasa tulnud haiguste tõttu. Mu jaanuariqised haigusenädalad elasid just orhideed kenasti yle, samas q mõnigi teine taim ära qivatati - seega võin kinnitada, et orhidee kasvatamine, see on imelihtne.
Mu pere jaox on toataimendus ilmselt ebamugav & tyytu - muld toas, dzhungel söögilaual, padrik magamistoas! Qid lastele on kindlasti kasulik näha, et maailmas elab ka inimesi, kellel on qmmalisi, mõistmatuid, exklusiivseid hobisid, mille nimel tehaxe tavatuid asju v talutaxe ebamugavusi. sest hobiga tegelemine paqb mõne yxiq riqtud hetke asemele palju rohkem rõõmu & rahulolu. Ning hyvedest saavad osa teisedki, samas q mulle jääv kohustus hooldada jms on ainult meeldiv. Soovin, et ymberringi olex rohkem hulle, segaseid & lolle, loe: põnevate asjadega tegelevaid fanaatilisi inimesi, sest tavalised, korraliqd, usuleiged & piiratud inimesed mõjuvad tervistkahjustavalt.
PS. Et taimedega käitumist mittevaldav inimene jääb exootilistest taimedest lugedes tavaliselt haigex, siis peidan oma teadmisi & muljeid siin.

3 comments:

  1. Miks sa peaksid vabandama või õigustama seda, et sul on hobi? Lastele võib see olla kasulik või mittekasulik, see on SINU hobi. Kuniks sa just väga mürgiseid või lihatoidulisi maltsu kasvatama ei hakka.
    Kindlasti leiaks kerge vaevaga kümneid hobisid, mis pereliikmetele oluliselt tülikamad oleks, aga sellegipoolest üsna levinud.
    Nt.mood või tervislik toitumine või madude pidamine...

    ReplyDelete
  2. Olen harjunud mistahes asja tehes mõtlema sellele, et kas see on ka mu lähedastele kasulik, kahjulik, huvitav või närvidelekäiv.
    Pere loomisel oli 1 põhikriteeriume - mul on palju hobisid & osqsi ning abikaasakandidaat peab suutma neid axepteerida või vähemalt vajadusel vait olla.
    Qna majapidamisest enamuse ruumi võtab just minu koli, siis tunnengi end mõnevõrra syydlasena - peax talveaia & töökoja ehitama, aga no krt, see võtab aega...
    Niikaua ongi dzungel köögilaual jne jne jne.

    ReplyDelete
  3. See ongi ju sinu kodu. Lapsed on meie külalised,väga kallid külalised. Aga kunagi loovad need külalised endile oma kodud ja võivad seal teha, mis tahavad, madusid kasvatada või stripibaari pidada. Meie elu toimub praegu, mitte tulevikus ja me oleme juba oma kodu loonud, kus võib teha, mida tahad. Lapsed tahavad ka oma vanemate maailmaga tuttavaks saada, mitte et me mängiks nendega mingis plastmassist lastemaailmas mänguelu.

    ReplyDelete